Αγχωμένοι μαθητές, αγχωτικά σχολεία
Dr. Silke Schmitt Oggier, Σχολίατρος και Υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Σχολιατρικής Υπηρεσίας της Ζυρίχης:
Με την πάροδο των χρόνων, τα παιδιά επιβαρύνονται όλο και περισσότερο στο σχολείο - λόγω των απαιτήσεων για υψηλές επιδόσεις, των προσδοκιών των γονέων και του απαιτούμενου χρόνου. Μια μελέτη του 2003 δείχνει ότι τα δύο τρίτα των Ελβετών μαθητών πηγαίνουν ευχάριστα στο σχολείο και είναι προσανατολισμένοι στις υψηλές αποδόσεις. Με περιορισμένη πίεση δείχνουν ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης. Βρίσκουν πρόσθετη υποστήριξη στη μαθησιακή διαδικασία, η οποία συνοδεύεται από αύξηση της διάθεσης.
Οι υπερφορτωμένοι μαθητές βιώνουν ωστόσο αρνητική πίεση. Η μάθηση και η ψυχική υγεία επιβαρύνονται. Λόγω αυτών των επιπτώσεων, όλο και περισσότεροι έφηβοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου και απογοητεύουν τις προσδοκίες των γονέων τους:
- Τουλάχιστον το 20% των εφήβων ηλικίας από 11 έως 16 ετών αισθάνονται αγχωμένοι από το σχολείο
- Περίπου το 20% των μαθητών δηλώνουν ότι έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τέσσερις έως έξι στρεσογόνους παράγοντες
- Οι νέοι ηλικίας από 16 έως 20 ετών που αξιολογούν το κλίμα στο σχολείο τους ως θετικό, σπάνια αναφέρουν προβλήματα άγχους